søndag den 25. december 2011

Hvor meget bagage kan der være i en Skoda Fabia?

Jeg er den heldige ejer af en Skoda Fabia. Jeg synes selv den er fantastisk i størrelsen, den kan rumme barnevogn eller søskendeklapvogn, og så stadig have plads til indkøbsvarer, tøj, med mere. Dertil kommer det så også, at så synes jeg heller ikke man kan tillade sig at proppe mere ind i den forsvarsløse bil, når der kosekvent skal være plads til 2 purke plus deres tilhørende stole, og os 2 fuldvoksne mennesker.

Denne mening er jeg så alene om at have herhjemme. Alt dette udspejler sig i dagene op til jul og i særdeleshed om morgenen den 24 december.

Vi var så priviligerede at vi skulle holde jul i Sønderjylland hos min svigermor. En juleaften jeg så frem til, da jeg aldrig har holdt med hende før. Jeg blev dog mere og mere forbeholden overfor Skodaens kapacitet til denne lange køretur, da jeg kunne se hvordan børnenes gavebunke, med hastige skridt nærmede sig selvsamme højde som på vores juletræ. Jeg ytrede min mening, om dette problem, som jeg så for mig, kunne opstå når vi skulle have alle disse pakker, plus alt andet bagage(som er MEGET når man har 2 små børn) pakket ned i min (nu) lille Skoda.

Foreslaget om at købe sådan en lille paraplyklapvogn som intet fylder(virkelig, den fylder intet!), blev hurtigt manet til jorden. Vi havde jo en klapvogn(søskendeklapvognen) og en barnevogn, OG en klapvogn mere oppe hos min mor, så dem skulle vi altså ikke have flere af. Lettere surmulende fik jeg så sagt at så ville jeg altså intet have at gøre med pakningen af bilen, for jeg kunne kun forestille mig hvilke eder og forbandelser der ville blive kastet rundt i luften.

Om morgenen den 24 december begiver kæresten sig ud på den farefulde rejse, med at få pakket bilen. Jeg havde dog været så sød at stille alle tingene frem som vi skulle have med, så han kunne danne sig et overblik. Da han så stuebordet fyldt med ting, og kunne skule hen i hjørnet hvor den meterhøje gavebunke lå, sukkede han højt og mente at han vidst godt kunne give fortabt på forhånd.

Jeg var allerede begyndt at synge en lille sejrssang inde i mit hoved, og min mund skulle lige til at forme sig ordene "hvad sagde jeg", da han alligevel gik i gang med at fylde i bilen, for det kunne simpelthen ikke passe at det ikke kunne være der!

Smålistende inde i stuen holdt jeg godt øje med hvordan proccessen gik, og jeg måtte give fortabt på min sejrssang, da han med et hånligt smil kunne smække bagklappen i, med alle tingene indeni...

Dette kan der være i en Skoda på vej til Sønderjylland OG hjem igen:

-søskendeklapvogn
-pusletaske(fyldt)
-kæmpe plastiskpose med tøj
-sportstaske med voksentøj
-sutteflasker
-babyalarm
-gaver en mas(de lå endda under sæderne)
-2 pakker liberobleer
-flyverdragter til 2 børn
-vinterjakke til os voksne
-mobilopladere
-pulvermad til børn
-spejlreflekskamera

Ingen kommentarer:

Send en kommentar