torsdag den 1. december 2011

Glædelig 1 december!!

Endelig er det den 1 december oprundet! Jeg elsker denne dato, det er lige i dag det bliver tilladt at høre julemusik i radioen, synge julesange, smide nisser, julekugler og andet julegøgl i hele huset, og bare gå i julekoma.

Jeg har en tradition om at den 1 december er dagen hvor al julepynten kommer op, juletræet bliver hentet( i år bliver det desværre nok først i morgen) og der bliver bagt julegodter.

Det er også dagen hvor jeg beder min kære kæreste om at blive indenfor efter aftensmaden, i stedet for at han tilbringer aftenen i selskab med bore/slibemaskine og andet værktøj i værkstedet.

Faktisk vil jeg gå til yderligheder og sige at denne dag er for mig, næsten ligeså vigtig som selve juleaften, i og med at det indebære tradition, familen, og ren kærlighed :)

I disse minutter jeg sidder og skriver, tripper jeg lidt på tæerne. Klokken er 13.13, begge børn sover, og jeg skal nu i gang med rengøringen som selvfølgelig skal klares inden det sjove begynder! Det er ret sent på dagen at begynde, I know, men den ældste af drengene har været til ergoterapeut i 1½ time(!!!), og det slog ham altså helt ud, så han ligger og sover, og støvsugeren kan ikke rigtig findes frem så. Heldigvis er det ret lydløst at tørre støv af, så det er det jeg skal i gang med når dette indlæg er blevet postet.

Så jeg vil finde "now christmas" cd`en frem, vist nok fra 2002, men det er akkurat de samme sange, som på dem de udgiver nu, plus minus et par stykker, så jeg går vist ikke glip af noget! :)


Glædelig 1 december allesammen!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar