onsdag den 21. november 2012

Julens bagerier

Det er faktisk ikke så mange år siden, at jeg hellere købte juleslikket og fik min mormor til at sørge for julebag, end selv at skulle stå med alle forberedelserne. Jeg ved ikke om det er i takt med at jeg er blevet mor, at jeg selv nu hellere vil stå i køkkenet og bage og lave lækker konfekt her i den vidunderlige højtid. Ved ikke om der er så meget hygge ved det, børnene er for små endnu til ordentligt at kunne være med, selvom den ældste selvfølgelig godt kan lave en pebernød af en slags ud af pebernøddedejen og kæresten går jo ikke hjemme om dagen og har alverdens tid til bagersysler som jeg har. Alligevel har jeg igen i år købt ind til at kunne lave alverdens lækkerier, som jeg ikke selv skal nyde for meget af, da mit vægttab går overraskende godt og nedad( på vægten altså)

Det skal der bages/laves i år:

Pebernødder
Vaniliekranse
Amercian cookies
Brændte mandler
Kransekagestykker
Almen konfekt

Er ret sikker på det bliver svært at holde fingrene helt fra det, men hvis jeg bare stadig kan holde mig til mit daglige kalorieindtag går det også nok. Har ikke så mange kilo igen før min drømmevægt er opnået - can't wait!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar