torsdag den 16. februar 2012

Serie, film eller bog-nørd?

And anything in between.....

Jeg er nok lidt af en nørd, hvis sandheden absolut skal på bordet. Jeg er ikke en af de nørder med fedtet hår, hinkestensbriller og metal på tænderne... Betragter mig selv som lidt af en skabsnørd, for egentlig vil jeg nok ikke være ved det..

Hele mit liv, eller i hvert fald fra jeg selv kunne læse, har jeg været hemmeligt fascineret af bøger, jeg ejer ikke ret mange, men har "slugt" så mange bøger i mine teenageår, at hvis de allesammen var bøger jeg skulle eje, ville jeg i dag være en meget fattig pige!

Jeg husker stadig aftenerne, da jeg var en helt lille pige, at min kære mor læste "Ivanhoe" for mig inden sengetid. Jeg kunne med nød lige kravle helt op under hendes ene arm, mens hendes rolige stemme fortalte et kapitel hver aften. Det var med de minder gemt, at jeg i min opvækst læste den ene bog efter den anden.

Hver torsdag i folkeskolen var biblioteksdag, og jeg flåede bøger ned fra hylderne, og med lærerenes formandene ord om at "dem kunne jeg jo ikke nå at læse på en uge!" Jeg gjorde deres ord til skamme, kan jeg kun sige.

Da jeg ramte de 19 år og mødte min nuværende kæreste og far til mine drenge, blev læselysten lettere og elegant overhalet af filmens verden. Min kæreste introducerede mig blandt andet for uendelige Disney tegnefilm(Løvernes Konge var og er dog stadig min yndlings, også før ham), Star Wars filmene, Harry Potter og mange mange flere, som jeg kun havde hørt om og simpelthen ikke gidet at spilde min tid med at se. Han fik dog på mærkværdig vis mig til at se disse film, og det var jo slet ikke tidsspilde, det var jo ganske fornøjelige film at se, og jeg var nu blevet spindet ind i et net, hvor man ikke lejede film eller lånte hos nogen, man købte dem. Tror jeg ejede 4 film da jeg mødte ham, men nu er vi da godt på vej til at have fyldt en hel DVD reol ud, OG ja, det er rent faktisk mig der køber dem.

Film er en fantastisk opfindelse. De giver en cirka 90 minutter hvor man kan læne sig tilbage og glemme alt omkring en.. Hvis bare den følelse kunne blive ved i længere tid... Det kan den..

Beverly Hills 90210 var en af de første serier jeg fulgte med i. Eller det er så meget sagt, mine to ældre søskende så det, og jeg kunne ikke læse undertekster så jeg så bare med (fagre nye verden da jeg begyndte at kunne læse) alligevel var jeg hooked, og ser det sommetider stadig i dag.

Efterfølgende er der kommet et utal af serier og jeg har set MANGE. Serier overgår nu nok film for mit vedkommende. Jeg ejer ganske få boxsets(love them!) med blandt andet Sex and The City, FRIENDS og en begyndende samling af serien Lie to Me. Når jeg er begyndt på en box bliver den kørt færdig ret så hurtigt, til min kærestes fortvivlelse. Var dog især glad for SATC under natteroderiet med vores førstefødte, der røg nemt 2 afsnit af 40 minutters varighed pr. stk.
Jeg ønsker mig boxe på serier jeg ikke engang har set, men simpelthen bare fordi jeg må eje dem, aner ikke engang hvornår jeg vil skulle få tid til at se dem, men så har jeg dem.
  • Gilmore Girls
  • House
  • Greys Anatomy
  • Gossip Girl
  • Kongen af Queens
  • Et umage par
  • Desperate Housewives
  • NCIS
  • Brothers & Sisters
  • Heksene fra Warren Manor

Tror at jeg har fundet min egen konklusion: Jeg er en serie-nørd med en god portion bog-orm og dertil et lille strejf af film-oman.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar