mandag den 12. december 2011

Barselslandets fristelser

Ingen tvivl om at jeg selvfølgelig hygger mig med at gå herhjemme med 2 dejlige purke, og at jeg med gru tænker på den dag hvor andre skal have det skønne arbejde at passe vores dejlig med dejlig på - unger.

Det der bare lige er med det der barselsland, i hvert fald for mit vedkommende, er at jeg dagen lang, hver dag, hele ugen, har fri adgang til køleskab og køkkenskabe. Og hvorfor er det nu et problem tænker man måske. Det er et problem hvis man, som jeg, ønsker at tabe sig 8 kilo og har ryggrad som en regnorm! Hvis vores køleskab er fyldt med cola, og vores skabe er fyldt med lækkerier som chokolade, chips, slik og andet godt fra havet(?), så er det ret sikkert at jeg i pendulfart render mellem børn,køleskab, børn og skabe for liiige at smage det der, og liiiiige stille sin lækkersult med et glas iskold cola MED isterninger(arhhhhhhh).

Så er det jo bare at jeg tænker(ja du læste rigtigt).. Hvis jeg gik på arbejde hver dag, så havde jeg slet ikke de her muligheder for at stille en unødvendig sult hele tiden. For jeg er jo ikke sulten, jeg ved bare at skabet bugner af ting som jeg måske godt lige kunne få plads til nede i den i forvejen propfyldte mave.

Derfor har jeg sagt til mig selv at jeg skal spise herhjemme, som hvis jeg gik på arbejde. Denne plan lagde jeg i starten af december, fordi jeg da heeeelt sikkert godt kunne undvære juleslik, bare at ingen tog min cola fra mig.. my precious! Konklusionen blev dog hurtigt at det kunne jeg altså ikke. Så her i december er det alligevel blevet tilladt at spise sødt, drikke sødt og generelt bare være sød! Jeg tager kampen en anden gang..

Kan jeg komme af med min cola-afhængighed?? Stay tuned for more.....

Ingen kommentarer:

Send en kommentar